Виокремлення середнього класу (за даними компанії TNS)

Автор(и)

  • Svitlana Salnikova Lesya Ukrainka Eastern European National University , Восточноевропейский национальный университет имени Леси Украинский , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Andrii Khomiak Lesya Ukrainka Eastern European National University , Восточноевропейский национальный университет имени Леси Украинский , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.29038/2306-3971-2016-01-37-45

Ключові слова:

вимірювання, суб’єктивні критерії ідентифікації середнього класу, перетин множин, відбір за умовою, структура середнього класу

Анотація

Задля виокремлення середнього класу на основі перетину множин, де множиною є конкретний критерій ідентифікації (відповідно, кількість таких множин залежить від кількості критеріїв), елементами множини – лише ті, які задовольняють задану умову, автори емпірично обґрунтували використання таких критеріїв його ідентифікації, як дохід, матеріальне становище, професійний статус. Установлення критичних значень для кожного критерію дало змогу, за даними компанії TNS, виокремити тих, хто має шанс потрапити до середнього класу. Зокрема, за критерієм доходу таких 35,6 %, роду занять – 37,0 %, матеріального становища – 60,7 %. Перетин відповідних множин виявив 11,9 % належних до середнього класу серед дорослого 16+ населення міст України (понад 50 тис.). Порівняння соціально-демографічних структур, належних до середнього класу (11,9 %) та неналежних до нього (88,1 %), засвідчило статистично значущі відмінності за віковою, освітньою, поселенською структурами, а також за сферою виробничої діяльності. Серединний прошарок є більш відчутним серед людей із вищою освітою та у великих містах України, його представники зайняті переважно у сфері економіки (торгівля, обслуговування, виробництво), освіти, науки й культури.

Завантаження

Опубліковано

24.05.2018

Номер

Розділ

МЕТОДОЛОГІЯ ТА МЕТОДИ СОЦІОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

<< < 1 2