Соціологічні підходи до аналізу освіти як методологічна основа її модернізації

Автор(и)

  • L. F. Glinskaya Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Ключові слова:

освіта, науковий підхід, освітній процес, модернізація

Анотація

У статті здійснено спробу синтезувати суперечливі положення різних теоретико-методологічних підходів до аналізу освітнього процесу; такий підхід передбачає об’єднання різних знань щодо освіти в цілісну систему, яка могла би стати універсальною теорією освіти. З урахуванням того, що модернізація освітнього процесу сучасного суспільства вимагає створення адекватної моделі навчання й виховання, основою якої виступає людина як творчий об’єкт, виділено значимість таких її якостей, як (1) внутрішній саморозвиток у контексті дегуманізації життєвого простору; (2) формування таких орієнтацій, які продукують світоглядно-ціннісні чинники протидії деструктивним впливам і впевненості у своїх силах та можливості успішно реалізувати власні претензії.

Посилання

1. Anosov, I. P. (2003), Contemporary educational process: anthropological aspect, Kyiv, 391 p.
2. Banykina, S. V., Stepanov, E. Y. (2006), Conflicts in the modern school: study and management, Moscow, 184 p.
3. Bevzenko, L. D. (2002), Social self-organization. Synergetic paradigm: the possibilities of social interpretations, Kyiv, 437 p.
4. Borovytska, O. M. (2010), The archetypal nature of the spiritual (to the question of his role in the conditions of globalization), Spiritual component in the system of higher education in Ukraine: materials of the All-Ukrainian scientific and practical conference (May 28, 2010),Pp. 375–388.
5. Kamenskaia, T. H. (2013), Sociology of Education: Traditions and Prospects, Odessa, 171 p.
6. Kudriavtseva, E. Yu. (2012), Competence campaign as a methodological basis for updating the content of education in the noospheric society, http:IIsoc.hse.ru/news/35110414.htkl.
7. Ohneviuk, V. O. (2006), Education between the paradigmal period, New paradigm, Vol. 50, Pp. 36–48.
8. Smelzer, N. (1994), Sociology, Moscow, 630 p.
9. Chepak, V.V. (2010), Sociology of education: theoretical and methodological problems in the morpho-genetic dimension, Scientific-methodical journal "Scientific works", Vol. 133, Pp. 64–70.

Завантаження

Опубліковано

12.05.2018

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНІ РЕАЛЬНОСТІ В ЕМПІРИЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ