Медіа-реальність як сучасний соціокультурний простір

Автор(и)

  • O. D. Moskvych Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.29038/2306-3971-2014-02-52-56

Ключові слова:

медіа, медіа-реальність, медіа-екологія, соціокультурний простір

Анотація

Медіа-реальність есплікується як специфічна структура соціокультурної реальності з технологічною детермінованістю; її характерні риси – динамічність інформаційного потоку, візуалізація та віртуалізація соціокультурних феноменів, глобалізація й фрагментарність сприйняття, а також аксіологічна незбалансованість і маніпулятивність. Запропоновано можливі способи розвʼязання актуальних проблем медіа-екології, що виникають унаслідок агресивної медіа-експансії: законодавче втручання та суспільна саморегуляція допустимої міри і якості візуальної інформації, а також підвищення рівня медіа-грамотності реципієнтів

Посилання

1. Bourdieu, P. (1993) «Sociology of Politics», Мoscow : Socio-Logos, 336 p.
2. Ilhanayeva, V. (2012) «The communication world of modern society as a media reality», «The world of social communications», Vol. 5, Pp. 34–37.
3. Kolesnikova, D. A. (2012) «Ecology of perception», «Media Philosophy XVIII. Media philosophy: an
interdisciplinary field of research»; Ed. by V. Savchuk, St. Petersburg : Publishing of St. Petersburg Philosophical
Society, Pp. 155–165.
4. Kuznetsova, Е. (2013) «Technological media reality: the problem of rationality», «Bulletin of Lobachevsky Nizhny Novgorod Univ. Series: Social Sciences», No. 1, Vol. 29, Pp. 88–92.
5. Lishaev, S. А. (2008) «Digital photography in the context of media», «Media Philosophy: basic problems and concepts», Ed. by V. Savchuk, St. Petersburg : Publishing of St. Petersburg Philosophical Society, Pp. 267–284.
6. Mazorenko, M. O. (2014) «Media Anthropology as interdisciplinary paradigm of mass medias researches», «Bulletin of the Kharkiv State Academy of Culture», Issue 43, Pp. 173–181.
7. McLuhan, M. (2003) «Understanding Media: external expansion of rights», Moscow : Kanon-Press-C, 464 p.
8. Nimes, E. G. (2011) «Sociological analysis of media reality: the spatial approach», «Modern studies of social problems», No. 4, http://sisp.nkras.ru/issues/2011/4/nim.pdf
9. Savchuk, V. V. (2015) «The objective information is not, has not been, and will not be!», http://www.lenizdat.ru/a0/ru/pm1/c-1070177-0.html
10. Silanteva, M. (2015), «The mass media communication and media. Differences in concepts», http://redactor.in.ua/ru/actual/7026.SMI_i_media_Razlichiya_v_ponyatiyah
11. Fortunatov, A. N. (2009) «Interaction of social communication in the media reality», Nizhny Novgorod: NNGASU, 356 p.

Завантаження

Опубліковано

15.05.2018

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ СОЦІОЛОГІЧНИХ РОЗВІДОК