Формування життєвих траєкторій учнів інтернатних закладів на засадах компетентнісного підходу до освіти
DOI:
https://doi.org/10.29038/2306-3971-2015-01-52-57Ключові слова:
життєві траєкторії, учні інтернатних закладів, компетентнісний підхід, життєтворчі компетенціїАнотація
У статті проаналізовано специфіку та позитивну динаміку формування в учнів трьох інтернатних закладів східної України їхніх життєвих траєкторій на засадах компетентнісного підходу до освіти шляхом застосування методики моніторингу рівня сформованості в школярів ключових життєвих компетенцій (В. Нечипоренко); визначено чинники ефективності цього процесу: використання сучасних освітньо-реабілітаційних технологій, організація особистісно зорієнтованого навчання, упровадження у виховний процес цільових життєтворчих програм, залучення учнів до соціальної та життєвої практики, функціонування системи учнівсько-студентського самоврядування, діяльність дитячого реабілітаційного театру.
Посилання
2. Nesen, H. М., Yermakov, I. H., Nechyporenko, V. V., etc. (2011), “Life-giving priorities of innovative development of educational and rehabilitation center”, Zaporizhzhya : Publ. by Khortickiy National Multidisciplinary educational and rehabilitation center, 286 p.
3. Nechyporenko, V. V. (2013), “Monitoring the level of formation of vital competence: theoretical and methodological analysis”, «Science – od teorii do praktyki» : Zbiór raportów naukowych, Sopot: Wydawca: Sp. z. o. o. «Diamond trading tour», p. 54–62.
4. Nechyporenko, V. V. (2013), “Organization of monitoring of vital competence formation of pupils of educational and rehabilitation center”, Pedagogy formation of creative personality in higher and general education schools, Vol. 83, No. 30, Pp. 475–487.
5. Potomkina, I. A. (2007), “Changing the socialization trajectory of modern Russian students: regional aspect : Thesis … Candidate of Sociological Science”, Irkutsk, 20 p.
6. Sityugina, T. V. (2008), “Life determination of students of technical colleges the average Russian city : Thesis … Candidate of Sociological Science”, Rostov-on-Don, 21 p.
7. Cherednichenko, G. A. (2014), “Formation of the educational and professional trajectories of young people: the external controllers and actions of subjects : Thesis … PhD of Sociology” М., 330 p.
8. Bourdieu, P. (1986), “L’illusion biographique”, Actes de la Recherche en Sciences Sociales, No. 62, P. 71. https://doi.org/10.3406/arss.1986.2317
9. Bourdieu, P. (1979), “La distinction. Critique social du jugement”, Paris: Ed. de Minuit, 311 р.