Формування комунікативної компетентності студентів – майбутніх соціологів як можливості підвищення якості інтерв’ювання
DOI:
https://doi.org/10.29038/2306-3971-2016-01-58-63Ключові слова:
загальнопрофесійна компетентність, інтерв’ювання, комунікативні компетенціїАнотація
Помилки в соціологічному прогнозуванні досить часто пов’язані з недостатньою комунікативною компетентністю інтерв’юерів. Тому протягом трьох років зі студентами МДПУ ім. Б. Хмельницького проводили дослідження, у результаті якого визначено дії педагога з формування в майбутніх соціологів комунікативного складника професійної діяльності та вироблено критерії її оцінювання. Як інструмент дослідження застосовано «соціолінгвічний метод визначення комунікативної компетентності», який дає змогу оптимізувати підготовку інтерв’юерів за конкретної теми дослідження. Результати роботи засвідчили, що комунікативною компетентністю соціолога є сформовані в процесі професійного навчання вміння, навички й можливості застосування особистісного потенціалу.
Посилання
2. Idrisov, B. (2016), “Pedagogical possibilities of formation and development of communicative competence of future teachers”, Pedagogy and psychology the professional education, No. 1, Pp. 33–42.
3. Idrisov, B. (2012), “Electoral sociology: textbook”, Melitopol : MMD Publ. House, 256 p.
4. Homski, N. (1972), “Aspects of the theory of syntax”, Moscow : MSU, 233 p.
5. Deist, F., Winterton, J. (2005), What is competence?, Routledge Taylor&Francis Group : Human Resource Development International, Vol. 8, No. 1, Pp. 27–46.
6. Mueller, P. S., Keio, J. (2009), Incorporating professionalism into medical education: the Mayo Clinic experience, Medical Education, Vol. 58, No. 3, Pp. 133–143.
7. Social competence refers to personal, interpersonal and intercultural competence (2006), Recommendation of the European Parliament and of the Council, http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv:c11090
8. Hymes, D. Pride, J. B., Holmes, J. (1972), On Communicative Competence, New-York: Harmondsworth: Penguin, Рp. 269–293.