Феномен міського публічного простору (одна вулиця, два дні, місто-мільйонник: досвід соціального експерименту в місті Одеса)

Автор(и)

  • Wasil Polyuha Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

DOI:

https://doi.org/10.29038/2306-3971-2016-02-52-55

Ключові слова:

місто, публічний простір, соціальні відносини

Анотація

У статті розглянуто процес проведення соціального експерименту в місті Одеса «Оккупай Жукова», ініційованого громадською організацією «Urban Inst» спільно з «Impact Hub Odessa» щодо практичного розвʼязання проблем міських територій. Окреслено особливості сприйняття публічного простору різними категоріями жителів міста, запропоновано основні напрями трансформації соціального простору міста та екстраполяцію цих підходів на повсякденну діяльність щодо зміни функціонального призначення простору міста. За результатами експерименту зафіксовано наявні відмінності інтересів для різних груп користувачів публічного простору, що разом із відсутністю підтримки з боку територіальної громади та легітимності дій є тими причинами, за якими досить складно впроваджувати зміни на рівні міського середовища.
Запропоновано розвʼязання проблеми наданням відкритим громадським просторам статусу своєрідного форуму, де люди різного віку, походження, доходів мали б можливість взаємодіяти між собою. У разі відсутності погодженої взаємодії між публічним простором і безпосереднім споживачем його послуг у подальшому простір стає нейтральним та некомфортним, «порожнім» щодо смислів і культурних цінностей та може бути «приватизованим» маргінальними елементами міської спільноти або стихійними й неконтрольованими спільнотами.

Посилання

1. Zhulkevska, O. V., Gryshchenko, M. V. (2012), Public Space of City as an Object of Sociological Investigation and Empirical Referent of Social Changes, Sociological Studious, No. 1, Vol. 1, Pp. 61–66, http://nbuv.gov.ua/ UJRN/socst_2012_1_13
2. Karpovets, M. (2014), City as a World of Human Existence : monograph, Ostrog : Publisher NUOA, 258 p.
3. Kozlova, I. V. (2013), Sociological Conception of Social City Space Study: Specific and Process of Formation, “Modern Social Problems in Dimension of Sociology of Management”, Vol. 258, Pp. 637–646.
4. Lavrik, V. (2014), Genesis of Theoretical Comprehension of Socio-Cultural Space of the Urban Development, Social Technologies: Actual Problems of Theory and Practice, Vol. 62, Pp. 188–197, http://nbuv.gov.ua/ UJRN/stapttp_2014_62_25
5. Senyura, O. V. (2015), Factors of Transformation of Social Space of City in Sociological Discourse, Grani, Vol. 124, No. 8, Pp. 81–89.

Завантаження

Опубліковано

24.05.2018

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНІ РЕАЛЬНОСТІ В ЕМПІРИЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ