Електронізація соціальних комунікацій у сучасному українському суспільстві: мережеві підходи
DOI:
https://doi.org/10.29038/2306-3971-2019-01-33-37Ключові слова:
соціальні комунікації, соціальна мережа, віртуалізація, технологізація, аналіз соціальних мережАнотація
У статті висвітлено ключові зміни, які торкнулися системи соціальних комунікацій у сучасному українському суспільстві. Наголошено на популяризації глобальних тенденцій інформатизації, віртуалізації та технологізації комунікативного простору. У статті розглянуто головні наслідки, які сьогодні ми можемо спостерігати у зв’язку з поширенням й активним упровадженням інформаційно-комунікативних технологій у повсякденність: питання інтеграції, поляризації, маніпуляції тощо. У статті представлено мережеву концепцію Н. Крістакіс, який пропонує розглядати сучасне суспільство та комунікативні процеси як соціальну мережу, яка існує та функціонує за допомогою певних законів. Його підхід може бути цікавим із погляду теоретизування сучасної системи соціальних інтеракцій. Американський дослідник аналізує форми, умови, наслідки організації соціальних взаємодій і зв’язків, наводить приклади формування та характеристики сучасних соціальних мереж. У статті наведено потенційні ризики й загрози, які зумовлені стрімкими темпами технологічного розвитку та повсюдної інформатизації.
Посилання
2. Bilan, N. (2010). Features of social communications in the Internet. Scientific Notes of the Journalism Institute, Vol. 40, 59–62.
3. Bilan, N. (2009). The Internet as a sphere of social communications. Information Society, Vol. 9, 15–19.
4. Gorbachyk, A., Zhulkevska, O. (2006). Network approach to studying the structure of the Ukrainian parliament. Sociology: Theory, Methods, Marketing. No 3, 161–181.
5. Gorodenko, L. (2004). Internet media as a new type of media. Information Society. Ukraine's Way, 194–200.
6. Dukach, Y. (2015). Research of social movements by the method of social networks analysis: on the example of the network of protests left-wing in Kiev in 2013. Sociology: Theory, Methods, Marketing. No 3, 108–124.
7. Christakis, N., Fowler, J. (2011). Connected by one network: How do people influence us that we have never seen. Moscow: United Press LLC.
8. Nehaenko, O. (2015). The Impact of Social Networks on the Formation of Mass Political Consciousness. Sociological studios. No 1(6), 95–100. https://doi.org/10.29038/2306-3971-2015-01-95-100
9. Salnikova, S. (2018). An Online Research Study of the Social Network of Ukrainian Journals in Sociology. Sociology: Theory, Methods, Marketing. No 4, 135–156.
10. Fowler, J., Christakis, N. (2008). Dynamic spread of happiness in a large social network: longitudinal analysis over 20 years in the Framingham Heart Study. British Medical Journal. No 337, 1–9. https://doi.org/10.1136/ bmj.a2338
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Alina Zhovnir
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.