Фактори задоволеності студентів навчальним процесом (на прикладі дослідження студентів КНУ)

Автор(и)

  • Mykola Sydorov Київський національний університет імені Т. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-5333-8393
  • Victoriia Dovbnya Київський національний університет імені Т. Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.29038/2306-3971-2019-01-45-52

Ключові слова:

факторіальний дизайн, факторіальне дослідження, віньєтки, навчальний процес, задоволеність навчальним процесом

Анотація

У статті розглянуто пізнавальні можливості факторіального дизайну під час дослідження факторів, що впливають на задоволеність студентів навчальним процесом. Основну увагу зосереджено на інтерпретації терміна «навчальний процес» (у тому числі на підставі результатів фокус-групових інтерв’ю) та операціоналізації поняття «задоволеність навчальним процесом»; методичних і методологічних особливостях застосування факторіального дизайну для дослідження обраної тематики та обґрунтуванні доцільності використання методу для вивчення задоволеності навчальним процесом. Також у статті відображено результати дослідження факторів, що впливають на задоволеність студентів Київського національного університету імені Тараса Шевченка навчальним процесом.

Посилання

Auspurg, K. & Hinz, T. (2015). Factorial Survey Experiments.- Qualitative Applications in the Social Sciences. Thousand Oaks, CA: Sage Publishing, https://doi.org/10.4135/9781483398075.

Bean, J. & Bradley, R. (1986). Untangling the satisfaction performance. Journal of Higher Education, 57(4), 393–412. https://doi.org/10.2307/1980994

Benjamin, M. & Hollings, A. (1997). Student Satisfaction: Test of an Ecological Model. Journal of College Student Development, 38(3), 213–228.

Corts, D., Lounsbury, J., Saudargas, R. & Tatum, H. (2000). Assessing Undergraduate Satisfaction With An Academic Department: A Method And Case Study. College Student Journal, 34, 34(3), 399–410.

Duque, L. & Weeks, J. (2010). Towards a model and methodology for assessing student learning outcomes and satisfaction. Quality Assurance in Education, 18(2), 84-105. https://doi.org/10.1108/09684881011035321.

Elliot, K. & Healy, M. (2001). Key factors influencing student satisfaction related to recruitment and retention. Journal of Marketing for Higher Education, 10, 1–11. https://doi.org/10.1300/j050v10n04_01

Elliott, K. & Shin, D. (2002). Student Satisfaction: an alternative approach to assessing this important concept. Journal of Higher Education Policy and Management, 24, Vol. 24, 199–209. https://doi.org/10.1080/ 1360080022000013518

Kandemir, A. & Budd, R. (2018). Using Vignettes to Explore Reality and Values With Young People. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 19(2), 1-23. http://dx.doi.org/10.17169/fqs-19.2.2914.

R Core Team (2018). R: A language and environment for statistical computing. R Foundation for Statistical, Vienna, Austria. Retrieved December 10, 2018 from https://www.R-project.org/.

Rossi, P. H. & Nock, S. S. (1982). Measuring Social Judgments: The Factorial Survey Approach: Sage.

Shih, T. & Fan, X. (2008). Comparing Response Rates from Web and Mail Surveys: A Meta-Analysis. Field Methods, 20(3), 249–271, https://doi.org/10.1177/1525822X08317085.

Vasilyeva, E., Tomilova, M. Gaikina, M. (2014). Evaluation of training conditions and quality of training. LAMBERT Academic Publishing, p. 43.

Marchenko, A., Sydorov, M. (2014). Methodical specificity of factorial surveys (on the example of pilot study of the role of ideological issues in friendships). Methodology, theory and practice of sociological analysis of modern society. Vol. 20, 166–122.

Puzanova, J. Tertyshnikova, A. (2015). Method of vignettes in sociological research: methodological principles and methodical solutions. Bulletin of RUDN. Series: Sociology, Vol. 15, No 4, 44–56.

Завантаження

Опубліковано

29.05.2019

Номер

Розділ

МЕТОДОЛОГІЯ ТА МЕТОДИ СОЦІОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ