Поєднання традицій та інновацій у змісті освіти і технології навчання у процесі викладання курсу «Соціологія освіти» у вищій школі
Ключові слова:
зміна освітніх парадигм, соціальний контекст пізнання та освіти, традиції та інновації в процесі викладанняАнотація
Проаналізовано зв’язок між нововведеннями у суспільстві та освіті, визначено методологічні засади дослідження соціальної детермінації пізнання, узагальнено практику поєднання традицій та інновацій у процесі викладання соціології освіти.
Посилання
1. Aleksiuk, A. M. (1993), Pedagogy of higher school: module education, Kyiv : ISDO, 220 p.
2. Anhelovsky, K. (1991), Teachers and Innovations: book. for the teacher, Moscow : Prosveshcheniye, 156 p.
3. Berger, P. (1995), Lukman, T., Social construction of reality: a treatise on the sociology of knowledge, Moscow : Academia-Center, 323 p.
4. “Teacher by eyes of students. Monitoring of teaching quality in the second half of 2011-2012”, Volyn National University of Lesya Ukrainka; Institute of Social Sciences, Laboratory for sociological researches.
5. Lishchuk-Torchynska, T. P., Salnikova, S. A. (2008), “Methodological peculiarities of the organization and conducting of the university-wide sociological study "Teacher by the eyes of students"”, Sociological researches of modern society. Methodology, theory, methods, No. 800, Pp. 172–177.
6. Lishchuk-Torchynska, T. P. (2000), Sociology of Education, Lutsk : Vezha, 56 p.
7. Mankheim, K. (1994), Diagnosis of our time, Moscow : Lawyer, 693 p.
8. Mune, E. (1992), Personalism, Moskow : Art, 143 p.
9. Nechaev, V. Ya. (1998), Sociology of Education, Moscow : CSO RAO, 190 p.
10. Petrov, M. K. (1991), Language. Sign. Culture, Moscow : Science, 328 p.
11. Savyn, N. V. (1987), Methodology of teaching pedagogy, Moscow : Prosveshcheniye, 207 p.
12. Sokurianskaia, L. H. (2006), Students on the path to another society: the value transition discourse, Kharkiv : V. N. Karazin KhNU, 576 p.
13. Shtompka, P. (1996), Sociology of social change, ed. by Yadov, O., Moscow : Aspect Press, 223 p.
14. “Quality of Sociological Education: a report on the results of sociological research”. (2005), Volyn State University named after Lesya Ukrainka; Institute of Social Sciences, Department of Sociology.
2. Anhelovsky, K. (1991), Teachers and Innovations: book. for the teacher, Moscow : Prosveshcheniye, 156 p.
3. Berger, P. (1995), Lukman, T., Social construction of reality: a treatise on the sociology of knowledge, Moscow : Academia-Center, 323 p.
4. “Teacher by eyes of students. Monitoring of teaching quality in the second half of 2011-2012”, Volyn National University of Lesya Ukrainka; Institute of Social Sciences, Laboratory for sociological researches.
5. Lishchuk-Torchynska, T. P., Salnikova, S. A. (2008), “Methodological peculiarities of the organization and conducting of the university-wide sociological study "Teacher by the eyes of students"”, Sociological researches of modern society. Methodology, theory, methods, No. 800, Pp. 172–177.
6. Lishchuk-Torchynska, T. P. (2000), Sociology of Education, Lutsk : Vezha, 56 p.
7. Mankheim, K. (1994), Diagnosis of our time, Moscow : Lawyer, 693 p.
8. Mune, E. (1992), Personalism, Moskow : Art, 143 p.
9. Nechaev, V. Ya. (1998), Sociology of Education, Moscow : CSO RAO, 190 p.
10. Petrov, M. K. (1991), Language. Sign. Culture, Moscow : Science, 328 p.
11. Savyn, N. V. (1987), Methodology of teaching pedagogy, Moscow : Prosveshcheniye, 207 p.
12. Sokurianskaia, L. H. (2006), Students on the path to another society: the value transition discourse, Kharkiv : V. N. Karazin KhNU, 576 p.
13. Shtompka, P. (1996), Sociology of social change, ed. by Yadov, O., Moscow : Aspect Press, 223 p.
14. “Quality of Sociological Education: a report on the results of sociological research”. (2005), Volyn State University named after Lesya Ukrainka; Institute of Social Sciences, Department of Sociology.
Завантаження
Опубліковано
25.03.2018
Номер
Розділ
Методологія соціологічних досліджень