Значення другого (магістерського) рівня вищої освіти для студентів і роботодавців у сфері інформаційних технологій і соціології

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2306-3971-2020-01-22-28

Ключові слова:

вища освіта, вимоги до випускників ЗВО, роботодавці, Hard Skills, Soft Skills, освітній рівень

Анотація

Одна з проблем сьогодення – відставання освіти від розвитку запитів су­спільства на фахівців. Цю проблему досліджують із по­зи­цій двох стратегій: кіль­кісна дає уявлення про сегментацію ринку пра­­ці, позиції на ринку праці осіб із вищою освітою та про кількісні оцінки якості освітніх послуг, настанови учасни­ків освітнього про­цесу й роботодавців щодо освітніх програм і рівнів освіти то­що; якіс­на дає змогу зрозуміти причини та механізми формування цих оцінок.

Мета статті – дослідити ставлення роботодавців (на прикладі ІТ сфери й соціології та маркетингу) до якості навчання в закладах вищої освіти й важливість для них наявності в потенційних працівників освітнього ступеня бакалавра чи магістра, а також ставлення студентів до здобуття освітнього ступеня «магістр» у за­значених сферах, мотиви вступу до магістратури. Це дасть змогу осмислити значення другого (магістерського) рівня вищої освіти, порівняно з першим (бака­лав­рським) у сферах соціології, маркетингу, ІТ.

У статті проаналізовано серію глибинних інтерв’ю студентів частини факультетів КНУ імені Тараса Шевченка й роботодавців у відповідних сферах, з’ясовано їх настанови щодо отримання випуск­никами бакалаврату другого (ма­гіс­терського) рівня вищої освіти.

Роботодавці здебільшого оцінюють рівень підготовки фахівців як достатній. Для них відмінність між освітніми ступенями «магістр» і «бакалавр», здобутими ви­пускниками та зазначеними в дипломах про вищу освіту, не має суттєвого зна­чення в процесі найму на роботу працівників зазначених сфер. Називаючи вимоги до найманих працівників, окрім набору відповідних Hard Skills, великого зна­чен­ня вони надають базовим навичкам спілкування, знанню англійської й української мов, відповідальності, іншим Soft Skills.

Студенти ж більше значення надають саме вузько-професійним прикладним дисциплінам і відповідним навичкам. При цьому їхнє бажання вступати до ма­гістратури пов’язані переважно або з потребою вдосконалити свої професійні на­вички, або з бажанням отримати другу вищу освіту за іншим спорідненим фахом.

Посилання

Enhancing Higher Education Reform in Ukraine (Report) (2017). Retrieved May 31, 2020 from https://drive.google.com/file/d/1kr_HPLR_Dpgmoh_45GaTHaAQhXLmZTBz/view

Graduates of Ukrainian universities through the eyes of employers: the results of the study (2012). Retrieved May 31, 2020 from https://www.yourcompass.org/docs/Employees%20on%20University_Graduates.pdf

Criteria for selecting an employee by the employer (2013). Retrieved May 31, 2020 from https://www.soc.univ.kiev.ua/en/nauka/criteria-selecting-employee-employer

Jobs in other areas (2013). Retrieved May 31, 2020 from https://www.soc.univ.kiev.ua/en/nauka/jobs-other-areas

Activities after graduation (2013). Retrieved May 31, 2020 from /https://sociology.knu.ua/en/nauka/activities-after-graduation

Оliinyk, О., Sydorov, М. (2015). The problem of quality of higher education in the conditions of employment of students. Youth policy: problems and prospects. 6, 161–167.

Завантаження

Опубліковано

28.06.2020

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНІ РЕАЛЬНОСТІ В ЕМПІРИЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ