Феномен булінгу у контексті соціалізації особистості

Автор(и)

  • Nataliia Yukhymenko Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди https://orcid.org/0000-0001-7739-9716

DOI:

https://doi.org/10.29038/2306-3971-2020-02-24-29

Ключові слова:

особистість, соціалізація, персоналізація, самоідентифікація, булінг, становлення особистості

Анотація

У статті здійснено спробу аналізу «булінгу» як соціально-філософського феномену. Визначено, що молоде покоління транслює саме ті цінності, які формуються через взаємодію із середовищем, суспільством, у якому воно зростає. Ціннісні орієнтації особистості охарактеризовано як елементи внутрішньої (диспозиційної) структури особистості, що сформовані та закріплені життєвим досвідом індивіда в процесі соціалізації. А становлення особистісного в дитині передбачає засвоєння нею системи суспільних цінностей. Булінг розглянуто як один із факторів розкриття ієрархічних відносин особистості й соціуму в процесі соціалізації, персоналізації та самоідентифікації. Булінг визначено як цькування через насилля в процесі персоналізації.

Посилання

Bekh, V. P. et al. (2012). Personality in the discourse of self-development of Ukrainian civilization. Zaporozhye. Dneprovskiy Metallurg.

Bueva, L. P. (1978). Man: Activity and Communication. Moscow: Mysl.

Gomilko, O. (2011). Metaphysics of corporeality concept of the body in philosophical discourse. Kyiv: Naukova Dumka.

Grabovska, I., Yemets, T., Mostyaev, O. (2006). Philosophy of Ukrainian existence. Kyiv: Ukrainian Publishing Union.

Kresina, I. (1998). Ukrainian national consciousness and modern political processes: (etnopolitologicheskiy analiza). Kyiv: Vyshcha Shkola.

Lartsev, V. S. (2003). The Formation of a Person: Determinants, Problems, Prospects (Socio-Philosophical Analysis): Dissertation. Kyiv: Skovoroda Institute of Philosophy of the National Academy of Sciences of Ukraine.

Lugutsenko, T. V. (2014). Man in the structure of communicative reality as a subject of virtual space. Gilea: A Scientific Bulletin, 81, 179–183.

Mostyaev, A. I. (1998). The Historical Being of Ethnos (Philosophical and Methodological Analysis): Dissertation. Kyiv: Institute of Ukrainian Studies of Kyiv Taras Shevchenko University.

Olweus, D. (1993). Bullying in School: What We Know and What We Can Do. Moscow: Oxvord.

Podmazin, S. I. (2006). Personally oriented education (socio-philosophical analysis): Dissertation. Dnipro: Dnipropetrovsk National University.

Stelmakh, S. (2011). Bullying in school and its consequences. Humanization of the educational process. LVІ, 431–440.

Yukhymenko, N. F. (2014). Personality in the socio-cultural space. Scientific Journal of M.P. Dragomanov NPU. Series 7. Religion. Culturology. Philosophy, 31 (44), 279–285.

Yukhimenko, N. F. (2016). Factor of upbringing in the process of formation and activity of personality. Scientific notes of the Kyiv University of Tourism, Economics and Law, 22, 45–56.

Завантаження

Опубліковано

24.12.2020

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ СОЦІОЛОГІЧНИХ РОЗВІДОК