Електронна комерція у теоретичному полі соціології

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2306-3971-2021-01-14-23

Ключові слова:

економічна соціологія, електронна комерція, ринок, споживання, інформаційне суспільство, цифрове суспільство

Анотація

У статті розглянуто окремі проблеми соціологічної концептуалізації електронної комерції як соціального феномену, що набуває вагомості в сучасному глобалізованому суспільстві. Звернено увагу на низку підходів, які пропонуються до розгляду новітніх соціальних феноменів у межах економічної соціології. Серед задекларованих підходів особливе місце в аналізі електронної комерції посідає ринковий, що включає низку дискур­сів: неоінституціональний, соціокультурний, феноменологічний. Допов­нен­ням до цих теоретичних концептів під час аналізу електронної комерції є концептуальні положення, опрацьовані в межах теорії інфор­маційного суспільства: концепції мережевого суспільства М. Кастельса, суперінду­стрі­ального суспільства Е. Тоффлера. Продуктивними з погляду соціоло­гіч­ного аналізу електронної комерції розглянуто положення теорій, пов’язаних із розвитком цифрового суспільства: концепції четвертої промислової рево­люції К. Шваба й нової економіки (концепція повної або часткової електронної комерції Turban, Outland, King et al.).

Посилання

Al-Haraizah, A. (2016). Sociology of technology features of SMEs’ e-commerce. European Journal of Computer Science and Information Technology, 1(4), 20–41.

Bakirov, V. S. (2021). Digital society: an agenda for sociology. Report at the XII Lviv Sociological Forum “Modern Social Transformations: Global Experience and Local Specifications”, Lviv, April 2, 2021 (Video). Retrieved May 17, 2021 from https://www.facebook.com/sociologyinLviv/videos/945948292899782

Bell, D. (1999). The coming of post-industrial society: a venture in social forecasting. New York: Basic Books.

Bigné, E., Ruiz, C., Sanz, S. (2007). Key Drivers of Mobile Commerce Adoption. An Exploratory Study of Spanish Mobile Users. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 2, 48–60. https://doi.org/10.3390/jtaer2020013

Brzezinski, Z. (1982). Between Two Ages: America’s Role in the Technetronic Era. Revised edition. Santa-Barbara: ABC-CLIO.

Castells, M. (1996–1998). Information Age: Economy, Society and Culture. Vol. I–III. Oxford: Blackwell Publishers.

Deep Shift. Technology Tipping Points and Societal Impact. Survey Report. Global Agenda Council on the Future of Software & Society, World Economic Forum. September 2015. Retrieved May 17, 2021 from http://www3.weforum.org/docs/WEF_GAC15_Technological_Tipping_Points_report_2015.pdf

Diachuk, O. (2018). Electronic commerce and social characteristics of consumption in information society. Visnyk of the Lviv University. Series Sociology, 12, 155–164.

Dubyna, M. V., Kozlianchenkp, О. М. (2019). Conceptual aspects of the study of the essence of digitalization and its role in the development of modern society. Problems and prospects of economics and management, 3(19), 21–32. https://doi.org/10.25140/2411-5215-2019-3(19)-21-32

Hess, T., Matt, C., Wiesbock, F., Benlian, A. (2016). Options for formulating a digital transformation strategy. MIS Quarterly Executive, 15(2), 103–111.

Horbova, Y. S., Syrovatka, D. O. (2020). The influence of socio-cultural factors on consumer behaviour of student youth. Traditions and innovations in the development of modern sociological science: Studies of young scientists. Papers of II All-Ukrainian scientific-practical conference of students, graduate students and young scientists (Kyiv, February 26, 2020), eds. Haievska O. B. et al., Kyiv: KNEU, 153–155.

Kalashnikova, L. V., Chernous, L. S. (2012). Sociological analysis of aspects of institutionalization of Ukrainian segment of the Internet. Scientific Papers [of Petro Mohyla Black Sea State University]. Series: Sociology, 172, 28–33.

Licoppe, C., Pharabod, A.-S., Assadi, H. (2002). Contribution to a Sociology of E-Commerce. Réseaux, 6(116), 97–140. https://doi.org/10.3917/res.116.0097

Liubchuk, V. (2018). Consumer Practices as an Everyday Practices in Modern Ukrainian Society. Sociological Studios, 1(12), 37–41. https://doi.org/10.29038/2306-3971-2018-01-37-41

Moorthy, K., Ling, Ch. S., Fatt, Y. W. et al. (2017). Barriers of Mobile Commerce Adoption Intention: Perceptions of Generation X in Malaysia. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 12(2), 37–53. https://doi.org/10.4067/s0718-18762017000200004

Pachkovskyy, Y. F. (2014). Current state and features of e-commerce development in Ukraine. Formation of Market Economy in Ukraine, 33, 142–147.

Pachkovskyy, Y., Maksymenko, А. (2018). Internet practices of young people in modern society: Ukrainian-Polish dimension. Polish-Ukrainian experiences of euroregional cooperation / ed. Rejman K., Pachkovskyy Y., Petrecka B. Jarosław: PWSTE, 91–109.

Pachkovskyy, Y. (2019). New economy. Sociology: definitions and terms. Educational dictionary-reference book / eds. V. M. Picha (Y. F. Pachkovskyy, O. I. Ptashnyk-Serediuk, S. A. Shchudlo et. al.). Lviv: New World-2000, 304–305.

Petrenko-Lysak, А. О. (2012). Methodological substantiation of the discipline “Sociology of Internet Communications” in the process of training of sociology students. Actual problems of sociology, psychology, pedagogy, 17, 89–96.

Radaev, V. V. (2008). Modern economic and sociological concepts of the market. Economic Sociology, 1(9), 20–50. https://doi.org/10.17323/1726-3247-2008-1-20-50

Schwab, К. (2019). The fourth industrial revolution. Shaping the fourth industrial revolution / translated by Klymchuk N., Lebedenko Y. Kharkiv: Family leisure club.

Shkonda, І. (2015). Theoretical Approaches to the Sociological Studies of Consumption Practices. Sociological Studios, 1(6), 34–39. https://doi.org/10.29038/2306-3971-2015-01-34-39

Singh, S. (2000). Electronic Commerce and the Sociology of Money. Sociological Research Online, 4(4), 67–75. https://doi.org/10.5153/sro.383

Siusel, Y. V. (2013). Basic approaches to understanding the essence of Internet consumption in modern scientific discourse. Unity of teaching and research – the main principle of the university: Collection of scientific papers of the reporting and scientific conference of university teachers for 2012, February 9–10, 2013 / ed. H. І. Volynka, О. V. Uvarkina, О. P. Yemelianova. Kyiv: Publishing Houseof National Pedagogical Dragomanov University, 165–167.

Toffler, A. (1987). The Third Wave. New York: Random House Value Publishing.

Turban, E., Outland, J., King, D. et al. (2018). Electronic Commerce 2018. A Managerial and Social Networks Perspective. 9th edition. New York: Springer International Publishing. DOI: 10.1007/978-3-319-58715-8

Zelizer, V. (1993). Making Multiple Monies. Explorations in Economic Sociology, Swedberg R. (ed.). New York: Russell Sage Foundation, 193–212.

Zoska, Y. V. (2014). Social features of Internet consumption of Ukrainians. State and regions. Series: Humanities, 1–2 (36–37), 60–63.

Завантаження

Опубліковано

29.06.2021

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ СОЦІОЛОГІЧНИХ РОЗВІДОК