Теоретичні та практичні аспекти застосування методів медіаграмотності та медіаосвіти в підготовці майбутніх соціальних працівників

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2306-3971-2022-02-68-78

Ключові слова:

медіаграмотність, медіаосвіта, соціальні компетенції, соціальна робота, соціальна сфера

Анотація

У статті розкрито актуальність та необхідність теоретичних досліджень і практичної імплементації технологій медіаграмотності в діяльність фахівців соціальної сфери та в освітню підготовку майбут­ніх соціальних працівників. Увагу акцентовано на вивченні й науковому аналізі таких теоретичних підходів, як протекціоніст­ський, підхід медіамистецької освіти, феміністичні теорії, концепції медіаграмотності, рух медіаграмотності тощо. Саме ці підходи мають креативний та інноваційний потенціали для впровадження в практику головних концептів медіаграмотності і їх застосування в соціальній сфері. Велику увагу приділено практичним аспектам навчання майбут­ніх соціальних працівників навичок та компетенцій у галузі медіаграмотності. Досліджено методи й форми вивчення теоретичних і практичних аспектів медіаграмотності (складові компоненти, етичні принципи, правові аспекти, інноваційні методи викладання). Розкрито досвід упровадження в практичну діяльність компонентів медіаосвіти (тренінги, лекторії тощо). Авктивно нами впроваджено елементи медіаграмотності й медіаосвіти в підготовку соціальних працівників. Тренінги з медіаграмотності, лекції з протидії фейкам, майстер-класи використовуються в практичній діяльності. Дано рекомендації щодо дотримання етичних стандартів і кодексів професійної поведінки соціальних працівників.

Посилання

Chanda, N. (2017). Media Education and Media Literacy: Conceptualising the significance of critical and twenty-first-century literacies in media education. Journal of Content, Community & Communication Amity School of Communication, 5, 22–25. Retrieved October 10, 2022 from https://www.amity.edu/gwalior/jccc/pdf/jcc-journal-june-2017-06092017-29-32.pdf

Cho, H., Cannon, J., Lopez, R. & Li, W. (2022). Social media literacy: A conceptual framework. New media & society, 1–20. https://doi.org/10.1177/14614448211068530

Concept of implementation of Media Education in Ukraine in new edition. (2016). Retrieved November 08, 2022 from https://ms.detector.media/mediaosvita/post/16501/2016-04-27-kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosvity-v-ukraini-nova-redaktsiya/

European Parliament resolution of 16 December 2008 on media literacy in a digital world. Retrieved November 07, 2022 from http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P6-TA-2008-0598+0+DOC+XML+V0//EN]

Grishkova, R. (2012). Media Education as factor of modernization of native High School Scientific works. Part Pedagogy, 188(176), 63–68. Retrieved November 07, 2022 from https://lib.chmnu.edu.ua/pdf/naukpraci/pedagogika/2012/188-176-14.pdf

Kellner, D., & Share, J. (2007). Critical Media Literacy, Democracy and the Reconstruction of Education. In D. Macedo & S.R. Steinberg (Eds.), Media literacy: A reader (pp. 3-23). New York: Peter Lang Publishing. https://www.researchgate.net/publication/237225853_Critical_Media_Literacy_Democracy_and_the_Reconstruction_of_Education

Konevshinska, O. (2016). Development of media education and media culture under the conditions of modern information society. Information Technologies and Learning Tools, 56(4), 32–41. http://dx.doi.org/10.33407/itlt.v54i4.1481

Konoshenko, S., Stepanenko, V., Bakhov, I., Diachok, N., & Spivak, Y. (2021). The role of the media in the professional education of future social workers. Propósitos Y Representaciones, 9(SPE1), e1387. https://doi.org/10.20511/pyr2021.v9nSPE1.1387

Mugisha, Ch. (2018). Social Work in a Digital Age: The Need to Integrate Social Media in Social Work Education in the UK. Journal of Social Work Education and Practice, 3(4), 1–10, Retrieved November 07, 2022 from https://www.jswep.in/uploads/3/1/7/2/31729069/030401_social_work_in_a_digital_age.pdf

Paris Agenda or 12 Recommendations for Media Education in 2007 (2007). Retrieved November 07, 2022 from https://www.diplomatie.gouv.fr/IMG/pdf/Parisagendafin_en.pdf.

Pérez Tornero, J. M. (2006). Current trends on Media Literacy in Europe. Approaches – existing and possible – to media literacy, 142 p. Retrieved November 07, 2022 from https://www.researchgate.net/publication/271505667_Current_trends_on_Media_Literacy_in_Europe_Approaches_-_existing_and_possible_-_to_media_literacy

Petersons, А. (2022). The Role of Manipulative Technologies in Commercial Advertising. Sociological Studios, 1(20), 50–57. https://doi.org/10.29038/2306–3971–2022–01–49–56

Razvodova, T. (2020). Media Literacy as a main competence of modern pedagogue. Collection of articles of the 8-th International scientific conference “Critical thinking in the age of toxic content”. Kyiv. Centre of Freedom Press. Academy of Ukrainian Press. 494 p. Retrieved November 09, 2022 from https://medialiteracy.org.ua/mediagra¬motnist-yak-osnovna-kompetentsiya-suchasnogo-pedagoga/

Salnikova, S., & Kyrychenko, R. (2021). Sentiment Analysis Based on the BERT Model: Attitudes Towards Politicians Using Media Data. International Conference on Social Science, Psychology and Legal Regulation (SPL 2021): Advances in Social Science, Education and Humanities Research, Atlantis Press, 617, 39–44. https://dx.doi.org/10.2991/assehr.k.211218.007

Shevchenko, T., Kovtun, V., & Ermolenko, V. (2021). Development of Media Literacy in Ukraine . Kyiv: OSCE and Internews – Ukraine, 34 p.

Vanwynsberghe, H., Boudry, E., & Verdegem, P. (2012). The development of a conceptual framework of social media literacy. In Etmaal van de communicatiewetenschappen, Proceedings. Ghent, Belgium: Ghent University, Department of Communication studies. Retrieved November 07, 2022 from https://biblio.ugent.be/publication/3047212

Westwood, J. (2015). Social media in social work education: devising a social media strategy. Conference: European Association of Schools of Social Work conference: Social Work Education in Europe: towards 2025. At: Bicocca University: Milan, Italy. Retrieved November 09, 2022 from https://www.researchgate.net/publication/289539455_Social_media_in_social_work_education_devising_a_social_media_strategy

Zhu, H., & Andersen, S. T. (2021). Digital competence in social work practice and education: experiences from Norway. Nordic Social Work Research, 1–17. https://doi.org/10.1080/2156857X.2021.1899967

Завантаження

Опубліковано

27.12.2022

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНА РОБОТА ТА УПРАВЛІННЯ