Розвиток цінностей миру серед майбутніх вчителів через інклюзивну та рефлексивну освітню практику

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2306-3971-2025-01-13-13

Ключові слова:

освіта миру, підготовка вчителів, цінності миру, емпатія, посередництво в конфліктах, інклюзія

Анотація

Ця стаття має на меті дослідити, як освіту миру можна інтегрувати в університетські програми для формування професійної ідентичності майбутніх вчителів у Молдові. Мета полягає в тому, щоб надати докази того, що цінності миру, вбудовані в мовну освіту та рефлексивну педагогічну практику, сприяють інклюзивному, емпатичному та демократичному навчальному середовищу. Центральна гіпотеза полягає в тому, що освіта миру, якщо розглядати її як метод і як спосіб мислення, покращує не лише комунікативну компетентність, але й соціально-емоційні навички, життєво важливі для гармонії в класі та міжкультурного розуміння. Методологія дослідження поєднує якісну оцінку потреб, проведену зі студентами-педагогами по всій Молдові, та тематичне дослідження університетського модуля під назвою «Освіта миру». Цей модуль включає сценарне навчання, багатомовні завдання та лінгвістичні стратегії для емоційної регуляції, емпатії та посередництва в конфліктах. Результати дослідження показують, що майбутні педагоги сприймають освіту миру як надзвичайно важливу для управління класом та соціальної згуртованості, особливо в багатомовному та багатоетнічному середовищі. Дослідження робить висновок, що освіта миру повинна бути системно вбудована в програми підготовки вчителів як трансформаційний педагогічний підхід, який готує майбутніх вчителів до моделювання та підтримки мирної, інклюзивної взаємодії через щоденну мовну практику та критичну рефлексію.

Посилання

Aspeslagh, R. (2006). Educating for a Peace Culture. In R. J. Burns and R. Aspeslagh (eds.). Three decades of peace education around the world: An anthology (pp. 321-340). Routledge.

Burdujan, R. (2012). Intercultural Literary and Artistic Competence. Chișinău: S.n. (Max Tipar LLC). Retrieved May 29, 2025 from https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/Competenta%20Interculturala.pdf

Burea-Titica, S. (2020). Aspects of developing linguistic, pragmatic, cultural and sociolinguistic competences through the use of authentic text. Acta et Commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 19(1), 101–107. https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.101-107

Byram, M. (2021). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence: Revisited (2nd ed.). Multilingual Matters & Channel View Publications. https://doi.org/10.21832/9781800410251 https://doi.org/10.2307/jj.22730614

Carter, C. (2015). Social education for peace: Foundations, teaching, and curriculum for visionary learning. Palgrave Pivot New York. https://doi.org/10.1057/9781137534057

Cates, K. (2004). Becoming a global teacher: Ten steps towards global education. The Language Teacher, 28(9), 7–11. Retrieved May 29, 2025 from https://jalt-publications.org/tlt/articles/694-becoming-global-teacher-ten-steps-international-classroom

Dietrich, W. (2012). Interpretations of peace in history and culture. Palgrave Macmillan. http://dx.doi.org/10.1057/9780230367715

Dörnyei, Z., & Ushioda, E. (2001). Teaching and Researching Motivation. NY: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781351006743

Felea, A. (2017). The Dietary Habits of the Population of the Principality of Moldavia: The Consumption of Sweets (16th Century – Early 19th Century). In National Museum of History of Moldova. History – Archaeology – Museology, 27th Edition, October 19–20, 2017, Chișinău. (pp. 47-49). Retrieved May 29, 2025 from https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/159672

Galtung, J. (2010). Peace studies and conflict resolution: The need for transdisciplinarity. Transcultural Psychiatry, 47(1), 20–32. https://sci-hub.st/10.1177/1363461510362041

Gursel-Bilgin, G. (2020). Critical discourse analysis: An effective tool for critical peace education informed by Freirean dialogue. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 15, 25–40. https://doi.org/10.29329/epasr.2020.251.2

Harris, I., & Morrison, M. L. (2003). Peace education. McFarland Publishing

Harris, I. (2004). Peace education theory. Journal of Peace Education, 1(1), 5-20. http://dx.doi.org/10.1080/1740020032000178276

Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (2007). Conflict resolution and peer mediation programs in elementary and secondary schools: A review of the research. Review of Educational Research, 66(4), 459–506.

Jiang, B., Liu, L., Guo, Z., & Wang, Y. (2022). A study of intercultural communicative competence in EFL. Advances in Journalism and Communication, 10(3), 297-306. https://doi.org/10.4236/ajc.2022.103018

Koshmanova, T., & Holm, G. (2007). Post-Soviet reconstruction in Ukraine: Education for social cohesion. In Z. Bekerman and C. McGlynn (Eds.) Addressing Ethnic Conflict Through Peace Education (pp. 231–243). NY: Palgrave Macmillan. http://dx.doi.org/10.1057/9780230603585_17

OECD (2018). The Future of Education and Skills: Education 2030. OECD Publishing. Retrieved May 29, 2025 from https://www.oecd.org/content/dam/oecd/en/publications/reports/2018/06/the-future-of-education-and-skills_5424dd26/54ac7020-en.pdf

Oxford, R. L. (2011). Teaching and Researching: Language Learning Strategies. London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315838816

UNESCO Office in New Delhi (2005). Peace education: framework for teacher education. IN/2005/ED/6, Retrieved May 29, 2025 from https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000150262

Richmond, O. P. (2013). Peace formation and local infrastructures for peace. Alternatives, 38(4), 271-287. https://doi.org/10.1177/0304375413512100

Rosenberg, M. B. (2003). Raising children compassionately: Parenting the nonviolent communication way. Puddle Dancer Press.

Solcan, A. (2003). The development of foreign language communicative competences in students through problem-based situations. Didactica Pro, 21(4–5), 86–88.

Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. San Francisco, CA: John Wiley & Sons

Merriam-Webster. (n.d.). Merriam-Webster dictionary. Webster’s Third New International Dictionary. Retrieved May 29, 2025 from https://www.merriam-webster.com

Опубліковано

27.06.2025

Номер

Розділ

СОЦІОЛОГІЯ: АКТУАЛЬНЕ, ДИСКУСІЙНЕ