Розвиток цінностей миру серед майбутніх вчителів через інклюзивну та рефлексивну освітню практику
DOI:
https://doi.org/10.29038/2306-3971-2025-01-13-13Ключові слова:
освіта миру, підготовка вчителів, цінності миру, емпатія, посередництво в конфліктах, інклюзіяАнотація
Ця стаття має на меті дослідити, як освіту миру можна інтегрувати в університетські програми для формування професійної ідентичності майбутніх вчителів у Молдові. Мета полягає в тому, щоб надати докази того, що цінності миру, вбудовані в мовну освіту та рефлексивну педагогічну практику, сприяють інклюзивному, емпатичному та демократичному навчальному середовищу. Центральна гіпотеза полягає в тому, що освіта миру, якщо розглядати її як метод і як спосіб мислення, покращує не лише комунікативну компетентність, але й соціально-емоційні навички, життєво важливі для гармонії в класі та міжкультурного розуміння. Методологія дослідження поєднує якісну оцінку потреб, проведену зі студентами-педагогами по всій Молдові, та тематичне дослідження університетського модуля під назвою «Освіта миру». Цей модуль включає сценарне навчання, багатомовні завдання та лінгвістичні стратегії для емоційної регуляції, емпатії та посередництва в конфліктах. Результати дослідження показують, що майбутні педагоги сприймають освіту миру як надзвичайно важливу для управління класом та соціальної згуртованості, особливо в багатомовному та багатоетнічному середовищі. Дослідження робить висновок, що освіта миру повинна бути системно вбудована в програми підготовки вчителів як трансформаційний педагогічний підхід, який готує майбутніх вчителів до моделювання та підтримки мирної, інклюзивної взаємодії через щоденну мовну практику та критичну рефлексію.
Посилання
Aspeslagh, R. (2006). Educating for a Peace Culture. In R. J. Burns and R. Aspeslagh (eds.). Three decades of peace education around the world: An anthology (pp. 321-340). Routledge.
Burdujan, R. (2012). Intercultural Literary and Artistic Competence. Chișinău: S.n. (Max Tipar LLC). Retrieved May 29, 2025 from https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/Competenta%20Interculturala.pdf
Burea-Titica, S. (2020). Aspects of developing linguistic, pragmatic, cultural and sociolinguistic competences through the use of authentic text. Acta et Commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 19(1), 101–107. https://doi.org/10.36120/2587-3636.v19i1.101-107
Byram, M. (2021). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence: Revisited (2nd ed.). Multilingual Matters & Channel View Publications. https://doi.org/10.21832/9781800410251 https://doi.org/10.2307/jj.22730614
Carter, C. (2015). Social education for peace: Foundations, teaching, and curriculum for visionary learning. Palgrave Pivot New York. https://doi.org/10.1057/9781137534057
Cates, K. (2004). Becoming a global teacher: Ten steps towards global education. The Language Teacher, 28(9), 7–11. Retrieved May 29, 2025 from https://jalt-publications.org/tlt/articles/694-becoming-global-teacher-ten-steps-international-classroom
Dietrich, W. (2012). Interpretations of peace in history and culture. Palgrave Macmillan. http://dx.doi.org/10.1057/9780230367715
Dörnyei, Z., & Ushioda, E. (2001). Teaching and Researching Motivation. NY: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781351006743
Felea, A. (2017). The Dietary Habits of the Population of the Principality of Moldavia: The Consumption of Sweets (16th Century – Early 19th Century). In National Museum of History of Moldova. History – Archaeology – Museology, 27th Edition, October 19–20, 2017, Chișinău. (pp. 47-49). Retrieved May 29, 2025 from https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/159672
Galtung, J. (2010). Peace studies and conflict resolution: The need for transdisciplinarity. Transcultural Psychiatry, 47(1), 20–32. https://sci-hub.st/10.1177/1363461510362041
Gursel-Bilgin, G. (2020). Critical discourse analysis: An effective tool for critical peace education informed by Freirean dialogue. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 15, 25–40. https://doi.org/10.29329/epasr.2020.251.2
Harris, I., & Morrison, M. L. (2003). Peace education. McFarland Publishing
Harris, I. (2004). Peace education theory. Journal of Peace Education, 1(1), 5-20. http://dx.doi.org/10.1080/1740020032000178276
Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (2007). Conflict resolution and peer mediation programs in elementary and secondary schools: A review of the research. Review of Educational Research, 66(4), 459–506.
Jiang, B., Liu, L., Guo, Z., & Wang, Y. (2022). A study of intercultural communicative competence in EFL. Advances in Journalism and Communication, 10(3), 297-306. https://doi.org/10.4236/ajc.2022.103018
Koshmanova, T., & Holm, G. (2007). Post-Soviet reconstruction in Ukraine: Education for social cohesion. In Z. Bekerman and C. McGlynn (Eds.) Addressing Ethnic Conflict Through Peace Education (pp. 231–243). NY: Palgrave Macmillan. http://dx.doi.org/10.1057/9780230603585_17
OECD (2018). The Future of Education and Skills: Education 2030. OECD Publishing. Retrieved May 29, 2025 from https://www.oecd.org/content/dam/oecd/en/publications/reports/2018/06/the-future-of-education-and-skills_5424dd26/54ac7020-en.pdf
Oxford, R. L. (2011). Teaching and Researching: Language Learning Strategies. London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315838816
UNESCO Office in New Delhi (2005). Peace education: framework for teacher education. IN/2005/ED/6, Retrieved May 29, 2025 from https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000150262
Richmond, O. P. (2013). Peace formation and local infrastructures for peace. Alternatives, 38(4), 271-287. https://doi.org/10.1177/0304375413512100
Rosenberg, M. B. (2003). Raising children compassionately: Parenting the nonviolent communication way. Puddle Dancer Press.
Solcan, A. (2003). The development of foreign language communicative competences in students through problem-based situations. Didactica Pro, 21(4–5), 86–88.
Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. San Francisco, CA: John Wiley & Sons
Merriam-Webster. (n.d.). Merriam-Webster dictionary. Webster’s Third New International Dictionary. Retrieved May 29, 2025 from https://www.merriam-webster.com
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.