Міфорелігійний простір повсякденної реальності українських носіїв православної свідомості

Автор(и)

  • B. Y. Boreyko Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

міфорелігійний простір, повсякденна реальність, буденна свідомість, міфологема, православна свідомість, релігійна повсякденність

Анотація

У статті проаналізовано сферу сучасного міфорелігійного простору в контексті життєвого світу українських носіїв буденної православної свідомості. Міфорелігійний простір визначено як область мозаїчних локусів, у яких кожен із компонентів функціонує в рамках суб’єктивного розуміння релігійної істини та його призначення. Специфічною рисою цього простору є використання міфологем як для конструювання повсякденної реальності, так і для її руйнування. Установлено, що маси населення через звернення до міфологем намагаються знайти почуття
особистої та колективної самоцінності, міфотворці ж, апелюючи до почуттів, прагнуть соціального контролю.

Посилання

1. Berher, P., Lukmam, T. (1995), Social construction of reality. Treatise on Sociology of Knowledge, Moscow : Medum, 323 p.
2. Havrilova, N. (2012), “Mass Christianity of Ukrainians in her manifestations and prospect”, Ukrainian Religious Studies, No. 61, Pp. 153–161.
3. Kolodnyi, A., Fylypovych, L. (2006), “Confessional pluralism of the postmodern stage”, www.religion.in.ua/.../12455-konfesijnij-plyuralizm-etapu- postmodernu
4. Kolodnyi, A. (1999), Phenomenon of Religion: Nature, Structure, Functionality, Trends, Kyiv : The world of knowledge,52 p.
5. Kominko, Yu. (2009), The first Orthodox Maslyana shone in the capital, orthodoxy.org.ua/uk/tserkovni_hroniki/2009/02/23/22353.html
6. Kostiuk, O. V. (2006), “Features of the formation and transformation of religious myth (Religious aspect): author's abstract”, Kyiv, 18 p.
7. Kuraev, A. (2007), The Second Coming of Apocrypha. Sermon on "spoil" instead of sermon on Christ, www.pravbeseda.ru/ library/index.php?page
8. Kuraev, A. (2009), Trying to be an optimist, http://ilynka.prihod.ru/bibliocat/view/id/1142402.
9. Kyrliezhev, A. (1995), “"Irreligious Christianity" in the "adult world"?”, http://reshma.nov.ru/texts/kirzhelev_bezrelig_sovershen.htm
10. Losev, A. F. (1993), Essays on Antique Symbolism and Mythology, Moscow : Thought, 960 p.
11. Maler, A. (2009), Post-secular or paganism, Russian journal, http://www.russ.ru/pole/Postsekulyarnost-ili-yazychestvo
12. Panchenko, A. A. (2004), Khristovschina and skopchestvo: Folklore and the traditional culture of Russian mystical sects, lib.rus.ec/b/355422
13. Smyrnov, M. Yu. (2006), “Russian Society between Myth and Religion. Historical and sociological essay”, St. Petersburg : Publishing house of St. Petersburg, 228 p.
14. Fylypovych, L. (2009), Ukrainian religious stereotypes and their influence on the processes of cultural identification of modern Ukrainians: European and alternative vectors, http://risu.org.ua/ua/index/studios/ studies_of_religions/ 27816/
15. Khantynhton, S. (2003), Clash of Civilizations, http://grachev62.narod.ru/hantington/content.htm
16. Shiutts, A. (2003), The meaning of the everyday world: essays on phenomenological sociology, Moscow : Public Opinion, 336 p.
17. Elbakian, E. S. (2002), Everyday life in the world of religion, religion in the world of everyday life, http://www.religiopolis.org/religiovedenie/5985-povsednevnost-religii-ili-religija-povsednevnost
18. Eliade, M. (1994), Sacred and secular, Moscow : Moscow University, 143 p.

Завантаження

Опубліковано

12.05.2018

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ СОЦІОЛОГІЇ