Ігрове кіно як інструмент поширення ідеології
DOI:
https://doi.org/10.29038/2306-3971-2014-02-46-51Ключові слова:
ігрове кіно, ідеологія, ідеологема, засоби масової комунікації, інформаційний простірАнотація
У статті проаналізовано роль ігрового кінематографу як каналу поширення ідеологічного контенту у вітчизняному інформаційному просторі. На основі робіт А. Грамши, Р. Барта, Дж. Б. Томпсона висвітлено основні стратегії ідеологічного впливу та їх звʼязок із процесом конструювання соціальної реальності. За допомогою аналізу кінофільмів різної жанрової спрямованості виявлено найбільш поширені вербальні й візуальні засоби репрезентації ідеологем, а саме: сюжет та персонажі як транслятори основних ідей; семіотичні засоби (вербальна та невербальна поведінка персонажів), особливості візуалізації ключових символів (кольорова гама, специфіка зйомки, тривалість кадрів тощо), музичний супровід тощо. Доведено високий потенціал ігрового кінематографу як інструменту ведення інформаційних воєн, пропагандистських кампаній та елементу системи соціальних технологій.
Посилання
2. Bart, R. (1994) «The myth today», «Selected Works: Semiotics. Poetics», Moscow : Publishing group «Progress», «Univers», Pp. 72–130.
3. Gramsci, A. (1991) «The Art and Politics», Moscow : Art, Vol. 1, 432 p.
4. Gramsci, А. (1991) «Prison writings», Moscow : Publishing House of Political Literature, Part 1, 560 p.
5. Kracauer, 3. (1974), «Theory of Film. The Redemption of Physical Reality», Moscow : Art, 235 p.
6. Kracauer, З. (1977) «From Caligari to Hitler. A Psychological History of the German Film», Moscow : Art, 320 p.
7. Lotman, Y. M. (1998) «About the Art», St. Petersburg : Art-SPb, 704 p.
8. Malysheva, E. G. (2009) «The ideologeme as the lingvo and cognitive phenomenon: the definition and
classification», «Political Linguistics», No. 4, Vol. 30, Pp. 32–41.
9. Nazarov, M. М. (2003), «Mass Communication and Society. Introduction to the theory and studies», Moscow : «Avanti Plus», 423 p.
10. Thompson, J. В. (1990) «Ideology and Modern Culture. Critical Social Theory in the Era of Mass Communication», Oxford : Polity Press, Pp. 56–66.
11. Turovskaya, M. І. (1996) «The film of the «Cold War»», «The Art of Cinema», No. 9. – Pp. 98–106.