Довіра як індикатор комунікативного стану суспільства
DOI:
https://doi.org/10.29038/2306-3971-2015-01-16-22Ключові слова:
суспільна довіра, суб’єктний потенціал особистості, світоглядні орієнтації суспільства, комунікативний стан, суспільний розвитокАнотація
У роботі проаналізовано міждисциплінарні дискурси дослідження соціально-етичних і соціально- психологічних аспектів феномену довіри в контексті потреби активізації суб’єктного комунікативного потенціалу українського суспільства. Обґрунтовано потребу розробки соціологічних моделей вивчення довіри як прогностичного засобу формування суспільної довіри на теренах України. Розглянуто можливість підходів до соціологічного вивчення довіри як показника комунікативного стану спільноти в якості субстанціонального підґрунтя суспільного розвитку та суб’єктивного чинника впливу на формування світоглядних орієнтацій суспільства й сприйняття ним певних моделей соціального облаштування.
Посилання
2. Doktorova, D. (2014), “Theoretical approaches of understanding the concept of «trust»”, Sociological studios, Vol. 4, No. 1, Pp. 50–62.
3. Nazaruk, О. (2010), “Trust as a prerequisite for creating a positive social experience of the individual”, Problems of General and Educational Psychology, Vol. 12, Pp. 216–224.
4. Pohoryelyy, S. (2010), “Social modeling of the trust to the power in modern state management”, State and Regions, No. 3, Pp. 73–78.
5. Rubinstein, S. L. (2002), “Basis of general psychology. 2nd ed.”, SPb : Piter, 720 p.
6. Seligman, А. (2002), “The problem of confidence”, Мoscow : Idea-Press, 256 p.
7. Tatenko, V. A. (1996), “Psychology in the subject dimension”, К. : Publishing Center «Enlightenment», 404 p.
8. Kharash, A. U. (1979), “The personality, consciousness and communication: intersubjective approach to the justification of the study of communicative influences”, Psyhological and pedagogical problems of communication, Pp.17–35.
9. Fromm, E. (1994), “The Anatomy of human destructivity”, М. : Republic, 447 p.
10. Fukuyama, F. (2004), “Trust: social virtues and ways to prosperity”, М. : «Publishing ACT», 578 p.
11. Castaldo, S. (2007), “Trust in Market Relationships”, Edward Elgar, Cheltenham, UK, 304 p.