Особливості процесу адаптації випускників інтернатного закладу системи освіти до соціального середовища

Автор(и)

  • Natalia Gordienko Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія

DOI:

https://doi.org/10.29038/2306-3971-2016-02-76-82

Ключові слова:

соціальна адаптація, соціальна мобільність, інтернатний заклад, життєві плани

Анотація

Для України актуальною проблемою залишається соціальна адаптація молоді до суспільно-політичного, професійно-трудового, сімейно-побутового й культурно-дозвіллєвого життя. Згідно з результатами порівняльного соціологічного дослідження життєвих планів випускників інтернатних закладів й осіб, котрі не навчалися в інтернатних закладах, зафіксовано вповільненість процесу адаптації випускників інтернатних закладів до соціального середовища, більш тривалий період освоєння соціального та життєвого простору, порівняно з людьми, які не навчалися в інтернатному закладі. Установлено, що в усіх вікових групах випускники інтернату меншою мірою готові займатися трудовою діяльністю, ніж інші громадяни. У віці понад 30 років проблема створення сім’ї все ще цікавить 17 % випускників інтернатів, тоді як серед іншого населення цього віку – 10 %. У зрілому віці менша частина випускників інтернатів, порівняно з іншими респондентами, розвʼязує проблему житла.

Посилання

1. Bezpalko, A. (2006), “Organization of social and pedagogical work with children and youth in the local community: theoretical and methodological basis” : monograph, Kyiv : Science World, 363 p.
2. Bondarenko, О. (2001), “Social adaptation of person in the conditions of post-Soviet society”, Perspectives, No. 4, Pp. 3–6.
3. Kambur, A. (2006). “Dependence of success of person’s social adaptation on the adequate system of value priorities”, Actual problems of sociology, psychology, pedagogy, Vol. 7, Pp. 44–51.
4. Korel, L. (2005), “Sociology of adaptation: theory, methodology and methods”, Novosibirsk : Science, 424 p.
5. Kravczov, S. (2011), “Vocational education: current state and prospects of development”, Social dimensions of society, No. 1, Pp. 389–398.
6. Libanova, Е. (Eds.) (2010), “Youth and youth policy in Ukraine: socio-demographic aspects”, Kyiv : Ptoukha Institute for Demography and Social Studies of the National Academy of Sciences of Ukraine, 248 p.
7. Nichiporenko, S. (2011), “Youth family policy in Ukraine” : monograph, Uman : Sochinskyi Publisher, 217 p.
8. Sydorenko, S. (2005), “Socio-cultural adaptation: the global dimension”, Culture of peoples of the Black Sea region. Scientific journal, Vol. 68, Pp. 163–167.

Завантаження

Опубліковано

31.05.2018

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНА РОБОТА ТА УПРАВЛІННЯ