Ставлення української студентської молоді до демократії в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2306-3971-2020-01-06-13

Ключові слова:

демократія, молодь, студенти, Україна, протести, соціологічні опитування

Анотація

У статті схарактеризовано українське покоління «свободи», до якого, за визначенням автора, належать молоді люди, котрі народилися за часів незалежності України й на котрих не впливала соціалізація авторитарного режиму, із соціально-політичного погляду. Основна мета цієї статті – спроба повністю зрозуміти, описати та пояснити ставлення молодого покоління (студентів) до демократії. Мету досягнуто шляхом аналізу даних опитування. З іншого боку, конкретні теми та проблеми визначено на етапі кількісного дослідження й вивчено на основі даних, зібраних під час детальних інтерв'ю зі студентами в Україні. На цьому етапі досягнуто другу важливу мету – це діагностика, опис та пояснення біхевіоральних (поведінкових) моделей суспільно-політичної ді­яльно­сті, що домінують у суспільній свідомості студентів і вважаються виправданими й ефективними щодо сві­ту політики. Проведено якісні (метод IDI) та кількісні (1043 опитування) дослідження репрезентативної гру­пи респондентів студетської молоді в Україні.

Посилання

Carothers, T. (2002). The End of Transition Paradigm, Journal of Democracy, 13 (1), 5–21.

Chodak, J. (2012). Theories of the revolution in social sciences, ed. UMCS, Lublin.

Diamond, L. (2008). The Democratic Rollback, Foreign Affairs, 87 (2), 36-48.

Diuk, M. N. (2012). The Next Generation in Russia, Ukraine and Azerbaijan, Youth, Politics, Identity, and Change.

EIU Democracy Index 2019 – World Democracy Report. Retrieved May 5, 2020 from https://www.eiu.com/topic/democracy-index.

Freedom House Nations in Transit 2020. Retrieved May 8, 2020 from https://freedomhouse.org/countries/nations-transit/scores.

Hankivsky, O., Salnykova, A. (2012). Gender, Politics, and Society in Ukraine, University Of Toronto Press.

Jędraszczyk, K. (2016). Ukrainian society and culture, ed. CONTACT Publishing House, Gniezno.

Junes, T. (2016). Euromaidan and the Revolution of Dignity: A Case Study of Student Protest as a Catalyst for Political Upheaval, Critique & Humanism, 46 (2), 73–96.

Kamionka, M. (2019). Revolutionary patterns of behavior of Ukrainian youth student on the example of the Sumy «Revolution on the grass» in 2004, [in:] Y. Kuzmenko, M. Kamionka, Problems of European inte-gration and democracy in awareness of Ukrainian and Polish youth, Nizhyn 2019, 80–92.

Marzęcki, R. (2020). The first generations of freedom. Conditions and patterns of participation in the public sphere of Polish and Ukrainian students, Warsaw: Scholar Publishing House.

McFaul, M. (2002). The Fourth Wave of Democracy and Dictatorship. Noncooperative Transitions in the Postcommunist World, World Politics, 54 (1), 212–244. https://doi.org/10.1353/wp.2002.0004

Offe, C. (1999). Paths of transformation. East European and East German experiences, PWN Scientific Publisher, Warsaw.

Schmitter, C. P. (1995). Threats, dilemmas and prospects for consolidation of democracy, [in:] Studies on the system of representation of interests, vol. 3: Birth of democratic institutions, edited by J. Hausner, Kraków, Cracow Academy of Economics, Polish Work Foundation, 43–74.

Szafraniec, K. (2012). Youth as an emerging problem and a new political force, Nauka, 1, 101-122.

Way, L. (2011). Comparing the Arab Revolts. The Lessons of 1989, Journal of Democracy, 22 (4), 17–27.

Wilson, A. (2000). The Ukrainians: Unexpected Nation. New Haven: Yale University Press.

Żherebkin, M. (2009). In search of theoretical approach to the analysis of the ‘Colour revolutions’: Transition studies and discourse theory, Communist and Post-Communist Studies, 42 (2), 199–216. https://doi.org/10.1016/j.postcomstud.2009.04.005

Boyko, O. (2003). Exacerbation of political confrontation in Ukraine: opposition attack and counter-offensive of conservatives, Sovremennost, 1, 82–87.

Junes, T. (2016). Euromaidan and the Revolution of Dignity: Student Protest Catalyzing Political Change, Critique & Humanism, 45(1), 29–53.

Donij, O. S. (1995). Student revolution on granite: album, Kyiv: Smoloskji, Triumph.

Завантаження

Опубліковано

28.06.2020

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНІ РЕАЛЬНОСТІ В ЕМПІРИЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ