Протиріччя розвитку електронної освіти в освітньо-комунікативному просторі сучасного суспільств

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2306-3971-2020-01-40-45

Ключові слова:

електронна освіта, комунікативний простір, дистанційна освіта, електронізація освіти, віртуалізація

Анотація

У статті висвітлено протиріччя та ускладненості розвитку електронної освіти в сучасному освітньо-комунікативному прос­то­­рі. Представлено розгляд електронної освіти як нової освітньої парадигми XXI ст. Мета статті – огляд та висвітлення ключових форм, завдань, переваг і недоліків електронної освіти як освітньо-комунікативного простору. На основі аналізу наукової літератури запропоновано класифікації й типології електронної освіти на осно­ві різних критеріїв: за ступенем залучення навчальної діяль­но­сті до електронного освітнього середовища, за критерієм часу та інституційної регламентації. У роботі наведено функції елект­ронної освіти як соціального інституту, переваги й недоліки цієї освітньої моделі. Неоднозначність оцінок та невизначеність думок стосовно електронної освіти наштовхує на висновок про, з одного боку, від­носну новизну цього феномену в українському освіт­ньо­му просторі, а з іншого – значні перспективи подальших досліджень і необхід­ність системного та комплексного вивчення.

Посилання

Bolkunov, I. A. (2016). E-learning: problems, prospects, tasks. Tauride scientific observer. 11(16), 128–132.

Bugaychuk, K. L. (2016). Blended learning: theoretical analysis and implementation strategy in the educational process of higher educational institutions. Information technology and training tools. 54(4), 1–18.

Fedorchuk, M. V. (2015). The essence and state of implementation of e-learning in Ukraine. Law and Security. 4, 61–66.

Folomeev, M. A. (2017). Assessment of the level of implementation of e-learning in Ukrainian universities by analyzing their web resources: theoretical aspects of sociological analysis. Ukrainian society. 2, 45–59.

Kravets, S. G. (2016). Functions of distance learning in the vocational training system of future skilled workers. Institute of Vocational Education of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine; Ukrainian Engineering and Pedagogical Academy, 21–24.

Mamon, O. (2014). Trends in the development of e-learning and the effectiveness of the introduction of E-learning in traditional education. Scientific Bulletin of Melitopol State Pedagogical University. Pedagogy. 2, 302–307.

Mozhaeva, G. (2013). E-learning in university: modern development trends. Humanitarian informatics. 7, 126–138.

Sergeev, A. (2012). Introduction to e-learning : a monograph. Vladimir: Publishing House of VlSU, 182 p.

Sikora, J. (2016). Implementation of blended learning in higher education. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: Pedagogy. Social work. 2, 236–239.

Simonova, A. (2016) U-Learning – Local Electronic Learning in the XXI Century: on the Way to Connectivism and Smart Education. I International Scientific Conference in the framework of the IV Inter-national Scientific and Educational Forum «Man, Family and Society: History and Prospects of Develop-ment». «Computerization of Education and e-Learning Methodology», a collection of materials. Krasnoyarsk: Siberian Federal University.

Tsidilo, I. (2011). E-learning: conceptual and categorical analysis. Youth and the market. 12, 25–28.

Завантаження

Опубліковано

28.06.2020

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ СОЦІОЛОГІЧНИХ РОЗВІДОК