Підходи до аналізу даних із невідповідями

Автор(и)

  • M. V.-S. Sydorov Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • Y. V. Bilous Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Ключові слова:

невідповідь, відсутні дані, методи аналізу невідповідей, модель

Анотація

Суперечність між необхідністю аналізу невідповідей та відсутністю узагальненої інформації щодо
розуміння природи виникнення різного виду відсутніх значень актуалізує розгляд основних методів аналізу невідповідей в емпіричних соціологічних дослідженнях. У межах цієї статті наведено класифікацію методів, порівняно недоліки та переваги кожного з урахуванням того, що методи аналізу невідповідей різняться механізмами їх реалізації й обумовлюються подальшим аналізом та інтерпретацією даних: або 1) видалити невідповіді й реалізовувати процедури аналізу даних, ігноруючи їх; або заповнити пропуски, використовуючи певний спосіб; 2) простих чи складних методів імпутування даних; 3) зважування; 4) математичного моделювання. У межах цього дослідження наведено не тільки класифікацію методів, але порівняно недоліки та переваги кожного з них.

Посилання

1. Zloba, E., Yatskyv, I. (2002), Statistical methods for recovering missing data, Computer Modeling & New Technologies, No. 1, Vol. 6, Pp. 51–61.
2. Lyttl, R. Dzh., Dzh, R., Lyttl, A., Rubyn, D. B. (1990), Statistical analysis of data with passes, Moscow : Finance and Statistics, 336 p.
3. Snytiuk, V. E. (2006), Evolutionary method for recovering passes in data, Intellectual information analysis, Kyiv, Pp. 262–271.
4. Soroka, Yu. H., Zub, T. S. (2008), "Refusal of Bagatia" and changes in social perception of inequality, Sociology: theory, methodology, marketing, No. 1, Pp. 222–236.
5. Tolstova, Yu. N. (2000), Analysis of sociological data: methodology, descriptive statistics, study of relationships between nominal characteristics, Moscow : The scientific world, 352 p.
6. Groves, R., Couper, M., Presser, S., Singer, E., Tourangeau, R., Piana, G., Nelson, L, (2006), Experiments in Producing Nonresponse Error, Public Opinion Quarterly, No. 5, Vol. 70, Pp. 720–736.
7. Leeuw, Е., Hox, J., Huisman, M. (2003), Prevention and Treatment of Item Nonresponse, Journal of Official Statistics, No. 2, Vol. 19, Pp. 153–176.
8. Lynn, P., Hall, J., Brown, V., Nicolaas, G. (2011), Extended field efforts to reduce the risk of non-response bias: do they pay off?, ISER working Paper Series, No. 24, 31 p.
9. Marsden Peter, V., Wright, J. D. (2010), Handbook of survey research. 2nd edition, Emerald Group Publishing, 886 p.
10. Singer, E. (2006), Nonresponse bias in household surveys, Public Opinion Quarterly, No. 5, Vol. 70, Pp. 637–645.
11. Thomsen, I., Siring, E. (1980), On the causes and effects of non-response: Norwegian Experiences, Central Bureau of Statistics, Norway : Oslo, 52 p.
12. Yansaneh, I. (2003), Construction and use of sample weights, Draft Handbook on Designing of Household Sample Surveys, Pp. 1–14.

Завантаження

Опубліковано

12.05.2018

Номер

Розділ

МЕТОДОЛОГІЯ СОЦІОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ