Трансформація освітніх практик в умовах кризи: реалії українського суспільства
DOI:
https://doi.org/10.29038/2306-3971-2020-01-14-21Ключові слова:
криза, освіта, життєві стратегії, моделі адаптації, дистанційне навчанняАнотація
Мета статті – вивчення нових моделей освітніх практик, які стали найбільш поширеними в кризовий період під час упровадження карантину та вимушеної самоізоляції в українському суспільстві й визначення ролі онлайн-навчання під час формування стратегій адаптації до умов обмеження соціальної активності. Оскільки ця проблема на сьогодні є актуальною для українського суспільства, яке намагається адаптуватися до принципово нових реалій життя, зумовлених карантинними обмеженнями й високим рівнем ризиків для здоров’я громадян, автори провели власне соціологічне дослідження із застосуванням методу Інтернет-опитування населення м. Києва та Київської області щодо змін освітніх практик в умовах кризи. Особливу увагу приділено вивченню вікових особливостей усвідомлення й сприйняття онлайн-освіти, а також аналізу нових освітніх практик, котрі стали використовувати комплексно разом із традиційними. Дослідження реакції пересічних громадян на кризу та вивчення моделей адаптації суспільства в реаліях сьогодення дало змогу авторам переглянути процеси вибору особистістю стилів поведінки, стратегій соціальної дії та освітніх практик, акцентувавши увагу на тому, що раніше напрацьовані методи пристосування не спрацьовують, а соціальна реальність потребує створення нових моделей адаптації.
Посилання
Beck, W. (2000). Risk Society. On the way to another Art Nouveau. [Transl. by B. Sedelnik, N. Fedorova]. Moscow: Progress-Tradition, 383 p.
More than 6 million Ukrainians may find themselves below the poverty line (2020). Retrieved May 14, 2020 from https://business.ua/news/10146-bilshe-6-mln-ukrajintsiv-mozhut-opinitisya-za-mezheyu-bidnosti
In Ukraine, the number of unemployed has increased 1.5 times since the beginning of quarantine (2020). Retrieved May 5, 2020 from https://glavcom.ua/economics/finances/v-ukrajini-z-pochatku-karantinu-kilkist-bezrobitnih-zrosla-u-15-razi-677870.html
Gryzunova, E. A. (2020). Concepts of crisis of social system: the comparative analysis. Fresh look. Retrieved March 16, 2020 from https://www.academia.edu/3461425/Концепции_кризиса_социальной_системы_сравнительный_анализ
Krivosheev, V. V. (2009). Short life projects: manifestation of anomie in modern society. Sociological research. 3, 58–69.
Training continues: UNESCO brings together international organizations, civil society and private sector partners into a broad Coalition for Education (2020). Retrieved March 26, 2020 from https://ru.unesco.org/news/obuchenieprodolzhaetsya-yunesko-obedinyaet-mezhdunarodnye-organizacii-grazhdanskoe-obshchestvo
Panioto, V. (2020). Self-assessment of happiness by the population of Ukraine: April 2020. Retrieved May 18, 2020 from https://www.kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=reports&id=944&page=1&t=7
Thomas, K. (2012). The Crisis and Emergence of Scientific Theories. Researcher, 1–2, 20–39. Retrieved March 26, 2020 from https://cyberleninka.ru/article/n/krizis-i-vozniknovenie-nauchnyh-teoriy
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Elena Klymenko, Larysa Moskalenko
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.