Модифіковані SERVPERF і нормалізовані моделі SERVQUAL в оцінці якості обслуговування у вищому закладі освіти.
DOI:
https://doi.org/10.29038/2306-3971-2020-01-29-39Ключові слова:
вищий заклад освіти, якість освіти, соціологічне дослідження, SERVPERF, SERVQUALАнотація
Мета роботи – запропонувати та емпірично обґрунтувати модифікацію інструменту SERVPERF. Продемонстровано відмінності в практичній реалізації SERVQUAL і модифікованого SERVPERF на основі якісних та двох кількісних методологічних досліджень, проведених на факультеті соціології Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Застосовано адаптацію анкети для вищих закладів освіти (ВЗО). Для порівняння інструментів використано непараметричний тест рангового підписання Вілкоксоном, реалізований у пакеті статистичного програмування R. Висновок полягає в тому, що модифікований SERVPERF є більш зручним для студентів, меншим і кориснішим для онлайн-опитувань. Такий результат важливий для оцінки якості послуг, яка потрібна університетам для моніторингу та покращення якості своїх послуг та розробки маркетингової стратегії.Посилання
Cronin, J. J. J. & Taylor, S. A. (1992). Measuring Service Quality: A Reexamination and Extension. Joumal of Marketing, 56(3), 55–68. https://doi.org/10.2307/1252296
Cronin, J. J. J. & Taylor, S. A. (1994). SERVPERF Versus SERVQUAL: Reconciling Performance-Based and Perceptions-Minus-Expectations Measurement of Service Quality. Journal of Marketing, 58, 125–131. https://doi.org/10.1177/002224299405800110
de Oliveira, O. J. & Ferreira, E. C. (2009). Adaptation and application of the SERVQUAL scale in higher education. Orlando, Florida, USA, POMS 20th Annual Conference.
Đonlagić, S. & Fazlić, S. (2015). Quality assessment in higher education using the SERVQUAL model. Management, 20(1), 39–57.
Fogarty, G., Catts, R. & Forlin, C. (2000). Identifying shortcomings in the measurement of service quality. Journal of Outcome Measurement, 4(1), 425–447.
Metters, R. D., King-Metters, K. H., Pullman, M. & Walton, S. (2006). Chapter 10. Service Quality. Suc¬cessful Service Operations Management. 2nd Revised ed. Independence: Thomson South-Western, 178–212.
Parasuraman, A., Berry, L. L. & Zeithaml, V. A. (1991). Understanding Customer Expectations of Service. Sloan Management Review, 32(3), 39–48.
Parasuraman, A., Zeithaml, V. A. & Berry, L. L. (1985). A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research. The Journal of Marketing, 49(4), 41–50. https://doi.org/10.1177/002224298504900403
Polyakova, O. & Mirza, M. (2015). Perceived service quality models: Are they still relevant? The Marketing Review, 15(1), 59–82. https://doi.org/10.1362/146934715x14267608178721
R Core, T. (2019). R: A language and environment for statistical computing. R Foundation. Vienna, Austria. Retrieved 20/01/2019 from https://www.R-project.org/
Tan, K. C. & Kek, S. W. (2004). Service Quality in Higher Education Using an Enhanced SERVQUAL Approach. Quality in Higher Education, 10(1), 17–24. https://doi.org/10.1080/1353832242000195032
Vergara-Schmalbach, J. C. & Maza-Avila, F. J. (2015). Relationship among Students' Perceptions, Satisfaction and Future Behavioral Intentions at Universities in Cartagena, Colombia. The New Educational Review, 41(3), 133–145. https://doi.org/10.15804/tner.2015.41.3.11
Zeithaml, V. A., Parasuraman, A. & Berry, L. L. (1990). Delivering Quality Service: Balancing Customer Perceptions and Expectations. Simon and Schuster.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Mykola Sydorov, Svitlana Salnikova, Yuriy Savelyev, Oksana Oliinyk
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.